En av aktiviteterna som har exploderat inom SEO de senaste åren är det frenetiska sökandet efter utgångna domännamn som, med en skattkammare av tidigare bakåtlänkar av god kvalitet, kan:
Representera en viktig del för ett privat bloggnätverk .
Var startpunkten, lite mer avancerad, för ett nytt projekt.
Fram till för en tid sedan var det möjligt att , på bekostnad av domänen , återställa riktigt utmärkta profiler: tänk på att de av de i min ägo är de äldsta - även på grund av tjänstgöring och den omsorg som har tagits under åren - att ge ännu mer push än de domäner som tagits på senare tid.
På senare tid har marknaden blivit lite mer strukturerad och riktiga auktionssajter har skapats som har gjort sökandet efter utgångna dominonamn till en mycket lukrativ aktivitet . Längst ner i telegramdata den här artikeln hittar du några av de mest användbara portalerna i denna mening.
Det jag däremot vill visa är hur man utvärderar länkmönstret för en utgången domän , för att inte stöta på dåliga affärer annat än att ta det mest klassiska alternativet med en domän som är värd mycket mindre än inköpspriset.
Ansvarsfriskrivning lika stor som ett hus : tänk på att bruket att återställa utgångna domäner för SEO-ändamål fortfarande är en "riskfylld" aktivitet.
Den återställda profilen kan förlora sin tidigare cache med länkar (kanske helt enkelt för att den som länkade till den gamla resursen märker ändringen och tar bort länken). Det är därför viktigt att ta hand om den nyuppståndna portalen för att sedan på medellång sikt hitta dig själv med uttömda "patroner" i din Link Building-väska.
Återställ utgångna domännamn till självkostnadspris
Som jag sa ovan är det nu svårt att hitta utgångna domäner till priset av domänregistrering, marknaden har blivit mycket mer strukturerad och det är svårt för en mycket bra profil att undgå restorder och reservationer från de stora auktionsplattformarna som sedan säljer vidare. .
Hur återställer man utgångna domännamn med bra bakåtlänkar?
-