NOVI POGLED NA NATJEČAJ U PONUDAMA

Your go-to forum for bot dataset expertise.
Post Reply
mostakimvip04
Posts: 2
Joined: Sat Dec 21, 2024 4:07 am

NOVI POGLED NA NATJEČAJ U PONUDAMA

Post by mostakimvip04 »

Kao što je uobičajena praksa, prigovor je oblik pobune ponuditelja, koji nije zadovoljan uvjetima Obavijesti, zbog neke nezakonitosti.

Unatoč uobičajenom i već poznatom pojmu, zanimljivo je razmisliti dalje: izazov je instrument kontrole zakonitosti koju provodi samo tržište i vrlo koristan alat za Upravu. Jeste li, bilo dobavljač ili javni agent, ikada razmišljali o ovom aspektu?
Ovaj kratki članak, osim što se bavi odredbama novog zakona o prigovorima, ima za cilj osvrnuti se iz jedne druge perspektive: prigovori kao oblik suradnje, koji tržište mora koristiti, između tvrtki koje rade svakodnevno -dnevna baza u nadmetanju, u odnosu na ono što svaki instrument saziva predlaže.


Zakon br. 14,133/21 utvrđuje da je svaka osoba legitimna stranka osporiti obavijest o nadmetanju zbog nepravilnosti u primjeni zakona ili zatražiti pojašnjenje njegovih uvjeta, te mora podnijeti zahtjev do 3 (tri) radna dana prije datum otvaranja natječaja (čl. 164.).


Zakon br. 8,666/93, koji je još uvijek na snazi ​​na dan pisanja ovog članka, utvrđuje Lista brojeva mobilnih telefona da je svaki građanin legitimna stranka za osporavanje obavijesti o nadmetanju zbog nepravilnosti u primjeni Zakona, te mora podnijeti zahtjev do 5 ( pet) radnih dana prije datuma određenog za otvaranje omotnica s kvalifikacijama (članak 41. stavak 1.).

Image


Nadalje, propisuje da ponuditelj to mora učiniti do drugog radnog dana koji prethodi otvaranju omotnica natjecateljske kvalifikacije, otvaranju omotnica s pozivnim prijedlozima, prikupljanju cijena ili natječaja ili održavanju dražbe, pod kaznenom kaznom. (st. 2. istog članka).


Novi zakon ističe da svaka osoba, fizička ili pravna, mora podnijeti osporavanje, nakon što uoči bilo kakvu nezakonitost, bilo sa stajališta zahtjeva za dokumentom o kvalifikaciji, ili čak specifikacijama predmeta, protestirajući Upravi na to prognoza Obavijesti je ispravljena.


Ova radnja omogućuje Upravi da putem upravne samozaštite preispita svoje akte i ispravi nezakonitosti navedene u aktu o sazivanju. Mnoge tvrtke još uvijek se osjećaju zastrašeno u rješavanju izazova zbog kulturološke percepcije da bi ih agencije mogle proganjati, jer bi to na kraju moglo poremetiti tijek nadmetanja.


U praksi je, nažalost, poznato da postoje izazovi koji su samo odgoda, koji ne donose korisne rezultate u procesu nadmetanja, te ih je potrebno odbaciti. Međutim, potrebno je cijeniti one pravovremene prigovore koji su bitni za preispitivanje upravnog akta, donoseći vrlo korisne posljedice javnom subjektu, bilo povećanjem konkurentnosti u natječaju, omogućavanjem većem broju tvrtki da sudjeluju u nadmetanju, ili dobivanjem povoljniji prijedlog.


Potrebno je demistificirati dosadašnju ideju da su prigovori loš alat – naprotiv, prigovori koje pripremaju ozbiljne tvrtke zapravo doprinose povoljnijem i učinkovitijem zapošljavanju. Dobavljač poznaje tržište na kojem posluje, poznaje proizvode koje prodaje, kao i specifikacije i njihovu korisnost.


Kroz izazov, tržište ima mogućnost smanjenja informacijske asimetrije koja postoji u stvarnom svijetu između uprave i ponuditelja, jer se otkrivaju važne točke, često nepoznate javnom subjektu (za dodatne informacije o informacijskoj asimetriji, vrijedi pročitati članak Marcosa Nóbrege i Diega Jurubebe – dostupan na: https://ronnycharles.com.br/wp-content/ ... %CC%A7a%CC% 83o-eo-problema-da-select%CC%A7a%CC%83o-adversa-MN-DJ.pdf ).


Naime, valja naglasiti da, čak i ako je prigovor zaprimljen nepravodobno, ako se radi o nezakonitoj stvari, isti mora biti ispitan od strane Uprave. Vrijedno je podsjetiti se na Ustavom predviđeno ostvarivanje prava na peticiju, koje predstavlja temeljno pravo protiv bilo koje vrste nezakonitosti. Nakon provokacije pojedinca, Uprava ima obvezu istražiti svaku nepravilnost u Obavijesti. Prema odredbama Odluke br. 7289/2022 TCU - Prvo vijeće, "javni agent ima dužnost poduzeti ex officio mjere s ciljem ispravljanja svih nezakonitosti koje mu skrenu pažnju."


Važna suradnja tvrtki u procesu nadmetanja je neosporna, posebice kroz prigovore, potiskivanje nezakonitih klauzula. Koherentni izazov omogućuje javnom subjektu da bude svjestan informacija koje prethodno nisu bile primijećene, omogućujući sudjelovanje većeg broja dobavljača, koji prethodno ne bi sudjelovali u nadmetanju zbog prisutnosti restriktivne klauzule.


Nužno je da i dobavljač i Uprava imaju novi pogled na prigovor: osim kao oblik kontrole, kao učinkovit oblik suradnje u postupku nadmetanja, kao mehanizam otkrivanja informacija, omogućava širenje konkurentnosti te sklapanje učinkovitijih ugovora.
Post Reply